Nyss landat från Holland så bar det av till Lindesberg för tester och träff med landslaget redan på torsdag för Leonidas, Kalle och Martin. Lördag morgon så ansluter resten av gänget till årets första riksrandori. Massor av folk och massor av randori , härligt nu är vi igång på riktig och ser fram emot ett härligt judo år 2018.
Bilder Adam,Jenny och FB

Dutch Open
Första stora feta tävling och läger på året är Dutch Open. Typ 1000 deltagare på tävlingen lite färre på lägret dagen efter. Jenny och Adam tog gänget och flög ner på fredag kväll. Invägning mat och hopp i säng, ladda för morgondagen. många hårda matcher. Vinster och förluster och massor av lärdom att lägg på minnet. Jim kommer ner till Holland och byter av Coacherna som åker hem för att jobbat och plugga. Lägret rullar på och Samuel tar en tur för att testa sjukvården i Holland innan det bär av hem igen till Sverige.
Foto Jenny,Adam,Jim och FB

Årets första tränarutbildning
Under helgen 13 – 14 januari samlades runt 50 instruktörer för att få utbildning och bli ännu bättre ledare, byta tankar och idéer hur man lär ut vår fantastiska sport JUDO. Som ansvariga för denna utbildning var Svenska Judoförbundets metodikhandledare Tomas, Micael, Manne och Karin. En nyttig, bra och intensiv helg. Bra jobbat och lycka till på mattan!
Foto: Manuel Santos
WorldClassJudoCamp 2018
Som vana trogen nu så arrangera Wemmenhög judo ett riktig bra kom igång läger på det stundande judo året 2018. Självklar finns vi på plats med ett gäng aktiva som tar chansen att träna för OS och VM medaljörer Miryam Roper och Ole Bischof. Bra teknik träning och härlig randori varvades med intressanta samtal och roliga övningar allt för att bli ännu lite bättre på vår härliga idrott Judo. Nu är vi igång och ser fram emot ännu ett riktig bra judo år. Yawara ichi dai.
Bilder Karin och FB

Årets första Landslagsläger
Terminsstarten är…

Dags att uppdatera sig igen inför vårterminsstarten 8 januari
Mellandagsläger i Göteborg
Våra grabbar och tre från U18 och U21 gruppen tog chansen att träna lite under mellandagarna på brigadlägret i Göteborg. Det var massor av judoteknik och randori men även fysträning i dagarna tre. Alla kämpade riktig bra och julskinkan är redan borta. Nu hämtar alla andan, firar nyår och laddar för nästa läger.


