Årsmötes söndag börja med judo träning ett 40 tal aktiva på mattan och några utanför som fixa och trixa körde genrep inför årsmöte. Typ 100 och några till kom för att rösta äta semlor hämta priser och fånga godis. John hälsar alla välkomna och berättar hur bra år 2018 varit applåder och busvisslingar till alla som kämpat både på och utanför mattan. Priser i massor i form av stipendier, pokaler, blommor och mera applåder. Våra landslags aktiva Leonidas, Martin, Kalle och Angela med deras coacher Adam och Jenny. Familjerna Söderberg och Galatz för deras otroliga insatser i många år. Michael Holm som fixar världens högsta domarlicens och så våra värsta bästades judo ambassadör Tomas Rundqvist. Fika paus med fett goda semlor från bästa Örnsbergs bageri och sedan årsmöteshandlingar och ansvarsfrihet till styrelsen. Val av ny styrelse för 2019 och så det årliga godisregnet. Tack för idag,vi syns i morgon. Ja nu kör vi klubben med hjärta 2019 kom igen nu.
Då var den första av 4 deltävlingar avklarad. Närmare 400 anmälda som blev ca 350 startande från ett 40 tal klubbar. På denna deltävling körde vi även Speciel Needs trots att vår guro Tomas Rundqvist var utomlands på viktiga möten. Fredag och bästa Ernö och Dick kör träning med vi andra fixar hallen. Lördag och pang på med träning och tävling. Massor av spännande matcher och snygga ippon fick vi se. Ute vräker det ner snö vilket gör att söndagens träning blir lite mindre besökt men vi som var där hade kul. Tack alla och välkommen igen i april.
Det börja med ett stort gäng som skulle deltaga på Borås Challange. Våra 4 aktiva som ingår i landslagets projekt Judo skapar vinnare skulle oxå ner till Borås för tester och träning. Oklart varför dom inte kulle tävla men det finns säkert någon bra förklaring på det. Vad händer då jo en den ena en den andra får feber, magsjuka, bryter armen och gud vet allt. Nåväl en mindre skar for iväg och 50% av våra aktiva kom hem med medalj och mera judo kunskaper. Bra jobbat ni som kom iväg och krya på er alla ni som fick stanna hemma.
Enligt den gamla kinesiska kalendern träder vi den 5 februari år 2019 in i Grisens År. Om du är intresserad av vad det innebär för Dig rekommenderas Du att klicka på knappen här nedan…
Återigen en intensiv helg med massor av aktiviteter. Helgen starta redan på fredag med att våra landslags aktiva tar tåget till Lindesberg där det väntades massor av randori. I Haninge kulturhus var det dax för årets idrottsgala första gången som vi inte lyckas vinna något pris men en ära att vara nominerad i final. Sofie som kör enligt RF rekommendationer min andra idrott lyckad med sina andra idrotter än judo vinna med både fotboll och innebandy laget. Grattis. Lördag bjöd på läger i Skarpnäck och Jim fyllde på med lite fresch meat i Lindesberg. Björn och Marko höll regel och domarkurs och ett gäng starka farsor hämtade nya gym grejer så nu får även gymmet ett lyft och hela lokalen i Skarpnäck blir bara bättre och bättre. Stort tack till alla som hjälper till och fixar och trixar så vi blir lite lite bättre varje dag. Yawara ici dai.
Ett av svensk judo alla projekt är K.U.L och kul hade vi på mattan i Göteborg under helgen där det bjöds på massor av härlig judo levererad av Jane Bridge som alltid håller hög klass på sitt sätt att lära ut tekniker. Det var tre pass för bara kvinnor med bruna och svarta band och ett blandat pass som avslutning på söndag innan vi sa tacka och på återseende. Återigen en mycket givande helg i judons tecken mycket inspelande och lärorik.