Med anledning av nya rekommendationer ställs all träning in för medlemmar födda 2004 och tidigare (äldre än 15 år)

Med anledning av den kraftigt ökande smittspridningen i Region Stockholm har regionen valt att skärpa tidigare rekommendationer. Den skärpningen får tyvärr konsekvenser på vår verksamhet. Styrelsen har därför tagit följande beslut:

All träning för våra medlemmar född 2004 och tidigare (äldre än 15 år) är tills vidare helt inställd till dess vi får klargörande från Riksidrottsförbundet och Svenska Judoförbundet när det gäller tolkningen av delar av de nya rekommendationerna.

För samtliga barngrupper, födda 2005 eller senare (15 år och yngre), fortsätter träningarna som tidigare dock med än mer skärpt in-/utpassering genom att hämtning och lämning sker utomhus utanför respektive lokals entré/ytterdörr för att ytterligare minimera risken för trängsel.

 

Innehållsrik Judohelg med spökläger och annat…

Läskigt bra Spökläger i Skarpnäck med massor av härliga judo spöken i alla dess former och modeller. Fredagskväll bjöds på fys, graderings träning och fin uppvisning i diverse kator. Fika och hem för snarka lite innan det blev en lång lördag med judo. Kamp moment , teknik och match träning med bästa Björn och Micke som domare. En lång lördag med mängder med kunskap och alla tog ett stort steg framåt i sin judoutveckling. Bra jobbat. Rymmar Roger och Hariga Harriet dela glatt ut årets Spökpresent ,och tack för denna gång.

Judo även på söndagen…

Söndag och våra Katafantaster hade nu massor av plats då träningen bedrevs i stora hallen medan man i Skarpnäck försökte lära sig tai otochi.
Härligt att kunna arrangera tävling, träning av alla dess slag även om det var i mindre skala och utan publik men bästa Roger fixa ju fina live sändning

Foto: Johan Hoflin

Special needs judo, med mera…

Lördag morgon och nu var det körigt. Judo4all fick in i orginal dojon i Torvallahallen den som numera heter Budosal. Bra logistik löste allting på bästa sätt. Niklas och Marcus drillade ungdomarna i 90 minuter sedan var dom nöjda och glada. I stora dojon styrde Dick och Ernö upp träningen för våra darlingar i special needs gänget. Massor av härlig judo och allsång för Solveig bjöds det på där. Stora hallen fylldes av ungdomar för träning och öva inför tävlingen. Lite kata tränings smög sig in där oxå då vi gästades av Anna Bernholm som bjöd på en fin kata uppvisning som avslutning på den träningen. 
Nu blev det Pizzalunch för alla, ja nästan… Stora dojon fylldes åter av Katafantaster som körde i timmar under Tomas ledning. Uppe i hallen blev det matcher riktig kul och bra fart, snygga kast och mycket dramatik bjöds det på.

Foto: Johan Hoflin

Tävlingsläger i Torvalla

Äntligen fick vi köra matcher på riktig i Torvallahallen med domare och allt och inte vilka domare som helst – Christer Löfgren och Björn Nyberg ställer upp med kostymen och munskydd på. Vi mjukade upp med träning på fredag i stora hallen där Adam och Jenny höll i taktpinnen. Inne i stora dojon så jagade Tomas och Öberg på ett 20-tal Katafantaster. Ja det är ju på mattan man ska tillbringa fredagskvällen, eller hur.

Resultat och filmer hittar du här

Foto: Johan Hoflin